Eilert Sundt vgs. Lyngdal

Læreren møter ChatGPT
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Læreren møter ChatGPT
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • E
Emne
År
  • 2023
Noter
  • Den raske utviklingen innenfor kunstig intelligens har ført til utfordringer for lærere over hele verden, samtidig som den har åpnet opp nye muligheter for elever og lærere. ChatGPT ble ikke utviklet for pedagogiske formål, men skolen og lærerne må forholde seg til at teknologien finnes. Det sentrale spørsmålet er hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes til pedagogiske formål. Hvilke konsekvenser har teknologiens eksistens for lærerens undervisning og elevenes læringsarbeid? Denne boken drøfter hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes i skolen. Boken tar utgangspunkt i klassiske karakteristika ved god undervisning og drøfter muligheter og begrensninger som generativ kunstig intelligens gir for lærerens arbeid. Boken er skrevet for lærere og lærerstudenter som ønsker å ta et strategisk grep om de mulighetene og utfordringene ChatGPT og teknologiutviklingen skaper i skolen. Læreryrket har en nøkkelrolle i å forme fremtidens generasjoner, og det er avgjørende å forstå hvordan teknologien kan samarbeide med lærerne for å forbedre læringsprosessen.
ISBN
  • 978-82-15-07019-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001905nam  22002651  4500
*00112900
*008230622s2023    no     ar         00nob 9
*015  $a150466719$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-07019-3$bheftet
*025  $a9788215070193
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anob$hnob
*090  $dE
*10010$aElstad, Eyvind$d1958-$jNO$0(NO-TrBIB)90197929$8m
*24510$aLæreren møter ChatGPT$cEyvind Elstad
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2023
*300  $a314 sider$c22 cm
*520  $aDen raske utviklingen innenfor kunstig intelligens har ført til utfordringer for lærere over hele verden, samtidig som den har åpnet opp nye muligheter for elever og lærere. ChatGPT ble ikke utviklet for pedagogiske formål, men skolen og lærerne må forholde seg til at teknologien finnes. Det sentrale spørsmålet er hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes til pedagogiske formål. Hvilke konsekvenser har teknologiens eksistens for lærerens undervisning og elevenes læringsarbeid? Denne boken drøfter hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes i skolen. Boken tar utgangspunkt i klassiske karakteristika ved god undervisning og drøfter muligheter og begrensninger som generativ kunstig intelligens gir for lærerens arbeid. Boken er skrevet for lærere og lærerstudenter som ønsker å ta et strategisk grep om de mulighetene og utfordringene ChatGPT og teknologiutviklingen skaper i skolen. Læreryrket har en nøkkelrolle i å forme fremtidens generasjoner, og det er avgjørende å forstå hvordan teknologien kan samarbeide med lærerne for å forbedre læringsprosessen.
*650 0$aLærerrollen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLærarrollen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKunstig intelligens$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKunstig intelligens$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Eilert Sundt vgs. LyngdalFagbiblioteket/370